Monday, December 13, 2010

ANAK DERHAKA, CELAKA DAN KEJAM ....!!!

Oleh kerana bapa terlalu panjang umurnya dan lambat mati, maka anak-anak mengambil keputusan untuk mencampak bapanya ke laut dan membiarkannya sampai mati, apabila bapanya telahn mati dimbil dah di kebumikan di darat berlaku di India.


Share/Bookmark

20 comments:

Echam said...

Salam Kak Zai,
Lama senyap. Awat? Nasib baik kat India. Kalau kat Malaysia takmau nak kata apa dah...

Mohamadazhan hjDesa said...

apa kes ni.uish.

mamawana said...

Aiyooooo...takdak undang2 ka...

a kl citizen said...

itu anak-ankanya ke? ishh ada juga macam ni ya

Insan Marhaen said...

teringat kata-kata ahmad nisfu;

kecik kecik tak mau mampus!

kak anna said...

Sayu tengok, kenapalah sekarang nie tak kira di mana mana banyak perkara yang macam gini kerap berlaku.......

Anonymous said...

salam kak..boleh sy tau dari mana sumbernya..terima kasih :)

Kunang-Kunang said...

Salam Zai,

Kadang2 perbuatan anak-anak kepada ibubapa tak pernah terfikir dibenak kita kan. Sampainya hati.

zai said...

Salam Echam...

Senyap bukan bererti tiada..tapi sajala nak berhibernate sat musim2 hujan ni..hehe..kalau kat M'sia macam ni...haiiiiiii..minta dijauhkan dari mendapat anak2 sebegitu...

zai said...

Azhan...

Kes bapa ni tak dak harta nak tinggalkan kat anak2 kot so nampak jadi beban..ermmm...harap2 bukan org islamlah...mcm tak percaya jer kan..tergamak sungguh.... !!!

zai said...

Mamawana...

Tulah...mari kita sama2 berdoa minta dijauhkan dari mendapat anak2 sebegitu...kejam tak terkata...!!!

zai said...

Teacher akl citizen..

entahlah tak pasti..mgkn jgk anak2nya lah tu...ngeri...selamba badak jer kan tergamak buat mcm tu...

zai said...

IM.....

Kecik2 tak mau mampus..????...aduhhhh..sedangkan binatang yg ganas pun ada sifat kasih sayang..apa punya manusia lah ni !!!!

zai said...

Kunang-Kunang...

Rasa2nya kat M'sia ni mmg ada anak2 yg kejam kat ibu bapa..tinggalkan ibu bapa yg uzur bersendirian kat kg tanpa langsung amik tahu pun ada..nasiblah ada jiran2 yg prihatin..kalau tak boleh jadi mcm tu juga..

zai said...

Artikel ni saya ambil dari peribadirasulluah.wordpress..mmg banyak artikel yg menarik utk dikonsikan kat sana...

Leenoh said...

Agaknya dia cuma mengajar dan tunjukkan kepada anaknya macam mana anaknya harus bertindak terhadap diri dia pula, bila dia terlalu tua nanti.

feyus said...

MashaAllah, Sampai hati si anak ini. Ini dikira sudah lebih menderhakai si Ayah yg penuh dgn pengorbanan...semoga Allah mengampuni dosa2 mereka ini.Tidak sanggup melihat perkara sebegini berlaku lagi.

wanshah said...

anak ayam pun tak macam tu. teruk betul la. lagi teruk status orang tu dari anak ayam.

Jom melawat sini...
http://wanshah87.blogspot.com

Ezzedin Al-Qassam's said...

Kejammmmm....

Maksimakan Kemasukan Trafic ke Blog Anda=JOM TUKAR2 LINK

feyus said...

Akak, minta izin nak amik entry ni boleh?

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA