Tuesday, January 19, 2010

PERKAHWINAN - SEBELUM DAN SELEPAS..

Marriage Life Before and After !

Before marriage.
Darling here.. darling there....
After marriage.
Baling here... baling there..

Before marriage.
I die for you. . .
After marriage.
'You die, up to you. '
Lagi lama married.
You want to die? I help you!

Before marriage.
You go anywhere. . I follow you.
After marriage. .
You go anywhere. . up to you .
Lagi lama married.
I go anywhere, better go without you!!

Before wedding
you are my heart, you are my love'
After wedding
'you get on my nerves. '

Before wedding
'you are sweet and kind just like Cinderella'
After wedding
'you are worse than godzila'

Before wedding
Roses are red, violets are blue. Like it or not, I'm stuck with you
After wedding
Roses are dead, I am blue. You get on my head, I will sue you

Before wedding
Every makan he brings you to Shangri-La
After wedding
You want to go, he says you wait-la

Before wedding
She looks like Anita Sarawak
After wedding
Don't know whether katak or biawak

HAHAHA.....ada sesiapa yang terasa tak ???
Share/Bookmark

19 comments:

- jinggo - said...

ha..
saya terasa macam makan cili
pedas nya.
semuanya tepat kesasaran....ha

hj.zawal said...

Salam Kak..
lama benar akak tak menulis...welcome back kak..
Terasa..betul kata saudara Jinggo..sapa mkn cili..rasalah pedasnya...

kakcikseroja said...

Salam Zai..

bila ada kelapangan, teruskanlah berbicara. Bagaimana dengan kehidupan dan bisnes? Kakcik doakan semuanya berjalan lancar. Insya Allah. :)

Tirana said...

hehehe...tepat sekali...Kenapa dan mengapa jadi begitu agaknya?

anak muallaf said...

Salam,
Lama menyepi..bila balik ayat power la...Zai sihat ke ..

atie said...

Salam Kak Zai..

Selamat kembali... lama tak baca tulisan kak zai... tak terasa la kak zai sebab tak makan cili hari nie...

maiyah said...

hehe.. lawak la plak.. pakabar puan punya blog

mantan said...

Zai,
Mengapa, Teruk sangat ke berkahwin dan berkeluarga?!

Barangkaali itu mungkin tanggapan orang yang belum berkahwin atau yang pernah mengalami alam perkahwinan (agaknya sekarang, tidak lagi).

Yang sedang membina kebahagiaan rumahtangga mungkin tidak beranggapan demikian.

Apapun itu boleh dijadikan pengetahuan untuk persediaan perkahwinan atau untuk terus membina kesejahteraan..

LanaBulu said...

Perkahwinan adalah proses saling melengkapi..kesefahaman adalah perlu diutamankan..jika kita mahukan keindahan maka diri kita sendiri juga kena indah dalam erti kata yg sebenarnya..merangkupi kemahuan pasangan masing2..

kakna said...

mcm ni ye lepas kawen?
halamak..
kene fikir 100x ni seblm terima pinangan org.. :)

mamawana said...

Lawok keh keh keh.....

syahbandar87 said...

hadui..lawak2..tp ad jgk sdkt logiknyakan walaupun x spnhnya..huhu

Idalara said...

salam zai..lamanya menyepi..selamat kembali..entri zai buat ida tersenyum
simpul..pastinya bukan begitu sebuah perkhwinan... sesudah dan sebelum..kebahagiaan terletak di tangan kita dan pasangan kita kan..

ijoks2009 said...

Salam KakZai,knp sampai mcm tu.
Tapi org dulu-dulu kawin xde macam sekarang makin tua makin romantik saya tengok.
Mungkin antara sebabnya org dulu kawin atas landasan agama sekarang atas landasan kecantikan,hahaha
sy rasa la betul ke tidak tak tahu.

org dulu kalau tak khatam Qur'an jgn harap nk pinang anak dara org.

Werdah said...

Salam Zai,

Mungkin perkara ni terjadi kerana kurang ilmu.. tp yg herannya sekarang ni ada kursus perkahwinan. Harap2 tak semua jd mcm yg Zai huraikan di sini.

nahmy said...

alhamdulillah...berselisih faham mmg selalu, tp me & wife masih cerai & mesra. mmg selalunya dah lepas kahwin lebih2 lg klu dah lama akan jadi cam 'puisi' tu...maklumlah org zaman moden. cuba kita nengok mak-bapak kita...steady je

nahmy said...

oopss!...salah tu typo error...'ceria' bukan cerai...hehehe!

ijoks2009 said...

Salam nahmy,jgn tersalah taib kalimah tu ,sensitif.nanti perang dunia.

a kl citizen said...

assalammualaikum zai.

mm, tak tau nak komen apa.
speechless...

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA