Sunday, February 28, 2010

MANUSIA MEMANG KEJAM



Denmark is a big shame
The sea is stained in red and its not because of the climate effects of nature.



It's because of the cruelty of the human beings (civilised humans) that kill hundreds of the famous and intelligent Calderon dolphins.


This happens every year in Feroe island in Denmark. In this slaughter the main participants are young teens.

WHY?
To show that they are adults and mature.... BS...




In this big celebration, nothing is missing for the fun. Everyone is participating in one way or the other, killing or looking at the cruelty “supporting like a spectator”




Is it necessary to mention that the dolphin Calderon, like all the other species of dolphins, is near extinction. They come near men to play and interact in a way of PURE friendship








They don’t die instantly; they are cut 1, 2 or 3 times with thick hocks. And at that time the dolphins produce a grim cry that is extremely compatible with the cry of a new born child.

But he suffers and there’s no compassion till this sweet being slowly dies in its own blood
Share/Bookmark

17 comments:

Werdah said...

Salam Zai,

Kita ni nak siang ikan keli atau ikan haruan yang masih hiduppun kita rasa belas kan? Bukanlah Allah Al-Wadud tidak memberikan rasa sayang, rasa kasih dan rasa cinta ke dalam jiwa manusia tetapi manusia itu sendiri yang membuat pilihan yang salah dan menginayai diri masing-masing.

Zai, selamat menyambut Maulidur rasul dan menghayatinaya.

norashikin rahmat said...

Ya Allah..kesiannya akhluk kena bunuh suka2 hati..emang dah banyak kali dapat e-mail tentang pembunuhan Dolphin ni..

@xiM said...

kejamnya manusia!!!

Abd Razak said...

Salam kak zai...

Manusia ini punya akal dan kewarasan yg amat tinggi. Andaikata derajatnya mencapai marqam yang paling tinggi ianya boleh melebihi malaikat, tetapi jika disebaliknya ianya lebih rendah daripada seekor haiwan hingga bila melakukan kekejaman ia hilang kawalan sama seperti haiwan.

maiyah said...

itu sbb le dunia makin panas

zaijb said...

sedihhhnya... rasa tak sanggup nak tengok....
diorg nie tak ada perasaan ke????....

temp. housewife said...

sy pun mcm tak sanggup tengok.

hai said...

mmg keje giler!!

wanshah said...

ya Allah.. ada jgk manusia mcm tu. bersuka² bunuh binatang jinak dan x berdosa tu. kalau nak bunuh n nak tunjuk diorang tu dah dewasa, gi la bunuh buaya ke, ular ke, harimau ke, baru la nampak betul² ganas. ni bunuh dolfin, mengong punye orang.

endiem said...

apa dah jadi.. kejam sungguh..

mantan said...

Zai, Salam.
Manusia (Sesetengahnya) bukan saja kejam kpd haiwan, tapi kepada manusia juga...

Pacifist said...

demi nak memuaskan nafsu serakah semua benda dijadikan korban.tu sebab tepuk dada tanya iman.kalau tanya selera segala benda nak dimanipulasikan

al-lavendari said...

kalau orang putih buat, tak ada sapa bising pun !

Daud Mili said...

kalau dah itu makanan dia,..nak wat camne??...hehe...`

kk said...

Manusia bila tiada taufik hidayah dari Allah,mereka membuat perkara dari hasutan syaitan..Sungguh didikan dan ajaran dari Islam adalah yang terbaik buat manusia.

~ nAbILaH bILzZ @ eLLe_91 ~ said...

ya Allah..kejamnye..=/

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,情色論壇

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA