Friday, March 12, 2010

SAAT-SAAT TERAKHIR SEORANG BANDUAN

Salam..

Kadang-Kadang kita sebagai manusia jika tidak diberi pengajaran dengan cerita-cerita sebegini memang akan sentiasa tidak pernah sedar dan takut untuk melakukan dosa..tapi sengaja saya bawakan gambaran "saat akhir seorang banduan" ini sekali lagi walaupun cerita ini pernah beberapa kali dipaparkan diblog orang lain sebagai pengajaran untuk mereka-mereka yang suka berbuat dosa dan melakukan pelbagai kesalahan jenayah diluar sana..agar segera kembalilah kepangkal jalan kerana tidak mustahil ada di antara pembaca blog ini juga adalah Penjenayah Kejam..siapa tahu... !!!

Bayangkan kekejaman yang kita lakukan juga dibalas dengan kekejaman...ini baru hukuman didunia belum lagi hukuman dihadapan Allah SWT di padang Mahsyar nanti...Mungkin ada diantara kita pernah berzina dan kemudiannya melakukan lagi satu dosa dengan membuang bayi, meminum arak, berjudi, merompak, membunuh dsbnya..dan seandainya ...inilah balasannya...

Disaat Pesalah/penerima hukuman mati akan dikeluarkan dari sel ( penjara ) ke tempat perlaksanaan hukuman ...sudah tidak berupaya untuk mengatur langkah..tetapi digagahkan juga..saat ini malaikat maut sudah bersedia untuk menjalankan tanggungjawapnya..

Tibet execution03

Pesalah bersedia menerima hukuman bila-bila masa … Bayangkan perasaan mereka ketika itu ….

Tibet execution07

Hukuman tembak tepat ke kepala mereka sehingga …..

Tibet execution08

Tembakan tepat di kepala mangsa …..

Tibet execution09

Kepala hancur dan otak bertaburan….. selesailah hukuman…Astagfirullah !!!

Tibet execution10


Share/Bookmark

16 comments:

Leenoh said...

Salam Zai.
Minta dijauhkan Allah.

mamawana said...

Salam Zai...,

Semoga kita berpegang teguh pada taliNYA, melaksanakan yg disuruh dan menjauhi yg terlarang. Amiin.

Alimaz-Kembara Terasing said...

ya allah..takutnya kak.....semoga allah swt pelihara kita didunia dan diakhirat...

piewahid said...

masya Allah...

Webmaster@Echam said...

Rase kat China ni kot. Agaknyelah.. Pada saya memang setiap hukuman tu kena buat kat khalayak ramai supaya akan jadi pengajaran kepada yang lain.

MaizaC'Joe said...

YA ALLAH.. takutnya tengok... Astagfirullahal'azim...

cemomoi said...

ya Allah, peluru apa dia pakai tu, rasanya orang iraq yang dibunuh dengan cara cam tu tak sampai hancur kepalanya

ijoks2009 said...

Bagus cerita ni untuk di jadikan pengajaran.
Cuma saya nak bagi fakta Sains sikit.
Berdasarkan apa yang saya pernah baca,
Sebenarnya hukuman tembak kepala tu lagi lambat mati dan lebih menyeksakan dari hukuman panjung cara Islam.

Dalam hukuman pancung dengan pedang seperti diamalkan Zaman Rasulullah dan sahabat.Apabila leher terpotong saluran darah utama akan turut terpotong dan,tubuh akan kehilangan darah dengan cepat dan lebih cepat mati.

Walaupun begitu menurut Islam sakit atau tidak ketika mati akan dirasai oleh Roh berdasarkan keadaan amalan kita.
Wallahua'lam..

Abd Razak said...

Salam...

Manusia tidak akan merasa takut jika iman di dalam hati mereka terlalu nipis atau memang tidak punya iman, lalu mereka tidak akan pernah merasa berdosa utk melakukan apa jua kemaksiatan.

Orang yang beriman tidak mungkin berani utk melakukan kemungkaran kerana mereka tahu akan balasan dari Allah SWT menanti mereka nanti di akhirat.

kk said...

Apa benarkah mereka itu didapati bersalah? Sesungguhnya, undang-undang dan hukuman Islam adalah yang terbaik.

Frodo Baggins said...

wohoooo ~ giler keji
syukur sistem kita x mcm ni

tinta kasturi said...

fuh, brutalnye.

Riesna Zasly said...

salam kak zai
penuh keinsafan

kulaan said...

ngeri den...

wanshah said...

MasyAllah.. kesiannya.. kalau diberi hukuman mengikut hukum Islam, insyAllah bebas si pesalah dari hukuman diakhirat. Tapi jika hukuman macam ni yang dikenakan(tidak mengikut syariat islam) di akhirat si pesalah tetap akan dikenakan hukuman lagi. Wallahu a'lam.

Berkenaan fakta sains yang diberikan ijoks2009 tu, memang betul. tapi saya nak tambah sikit. cz pernah terbaca artikel kat majalah islamic. apabila disembelih, sakit hanya akan dirasai sekejap shj kerana deria sakit tu dikawal oleh otak. bila terputusnya urat yang menghubungkan badan dengan otak, secara otomatik deria sakit tu tidak lagi dirasakan kerana otak sudah tidak berhubung dengan badan. sebab itu dalam islam nak sembelih pun ada caranya. Wallahu a'lam. mahap kak zai cz menggunakan ruang yang banyak utk beri komen kat blog kak zai ni. :-)


http://wanshah87.blogspot.com

iqbalsyarie said...

wahh....mengerikan sgt!

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA