Sunday, March 7, 2010

PANASSSSS !!!!!


Dunia semakin panas...aduhhh... kadang-kadang rasa tak tertahan dik terik cahaya matahari yang memancar...Peluh yang mengalir..tak terhitung..kalau sebelum musim panas pun..dah sentiasa berpeluh apatahlagi kalau musim panas macam ni...

Teringat pula....ini baru kat dunia..bagaimana pula keadaan di Padang Mahsyar nanti ye..bila Matahari hanya sejengkal dari kepala kita semua...mau menggelegak otak...dan akan hangus badan berjuta-juta kali....

Ya Allah...kau permudahkanlah segala urusan hidup dan matiku..dan janganlah kau pisahkanku dari rahmatMu..Lindungilah hambaMu ini dari segala bencana dan tipu daya syaitan yang sentiasa berusaha untuk memesongkan hati dan jiwa hambaMu ini dari mengingatiMu...

Share/Bookmark

14 comments:

Leenoh said...

Salam Zai.
"Dia lah yang menurunkan hujan dari langit; sebahagian daripadanya untuk minuman kamu dan sebahagian lagi menyebabkan tumbuhnya pokok-pokok (tumbuh-tumbuhan) untuk kamu melepaskan binatang-binatang ternak: makan padanya".(S.An.Nahli:10)

kaum muda yakuza said...

btol tu, aku pun tpikir jugak ujian Allah d dunia ni sikit je panas nya, mahsyar nanti sejengkal je matahari dr kepala

piewahid said...

hanya yg 'memandang' dgn iman dan akal sahaja mengerti. kalau memandang dgn logik, "ala... musim panas, biasa la..."

maiyah said...

yelah kak zai.. sy berpeluh smpai gatal2 bdn ni huhuu

nahmy said...

mmg sekrg cuaca panas...mlm lg panas, smpi anak saya yg 9 bulan tu pun susah nak tido. jika ini adalah balasan-Nya, kita redhalah melaluinya. jika ini adalah dugaan dr-Nya kita mohon agar tidak adalah dugaan yg lebih berat dr ini.

Abd Razak said...

Salam kak Zai...

Berbeza lak di tempat saya ni hujan mencurah-curah kadangkali hingga merasa sejuk sangat. Namun itu tidak menjadi masalah samada panas atau hujan asalkan kita terus mensyukuri apa yang Allah kurniakan kepada kita, moga dengan sering bersyukur kepadaNYA kita semua nanti akan merasa mudah di akhirat...ameen

Werdah said...

Salam zai,

Dialah Allah yang al-Qadiir, Al Qaadir dan Al-Muktadir, Dia menurunkan hujan dan menentukan panas dengan kadarnya, Dialah yang memasukkan siang ke dalam malam, memasukkan malam ke dalam siang, Dialah yang menjalankan cakerawala atas perkadarannya, tidak dijauhkan atau didekatkan walau sesaat.. andai dijarakkan walau seinci dan walau sesaat musnahlah semuanya.. bersyukurlah dengan nikmat yang Allah berikan. mudah2an kita jadi umat yang sentiasa mensyukuriNYa.. Amiin

endiem said...

dugaan Tuhan.

ZHARIF BADRUL said...

salam puan
memang betul sekarang ni semakin hari semakin panas...kadang2 bangun tidur tu tekak dah mula rasa kering..ujian Tuhan kan. Nasib baik malam2 selalu jugak hujan =)

Insan Marhaen said...

tadi pagi aku hantar ibu_suri untuk rawatan darah tinggi. Doktor yg bertugas beritahu aku dia baru sahaja check suhu pagi sekitar 30 deg C.

Semalam aku bawa ibu_suri pergi mandi di Ulu Paip. Penuh. Pergi Sg Sedim. penuh. Pergi Lata hijau, juga penuh.

Itu baru panas di sunia, ya....

atie said...

Salam Kak Zai...

Panas kat dunia nie pun kita dah tak tahan kan kak zai macam mana lah kita nak menangung panas di padang masyar nanti.... kat kl nie pun panas kak zai... saya yg tak kaki berpeluh nie pun dah macam kaki berpeluh la pulak... namun apapun syukur atas nikmat tuhan... semoga kak zai sukses dalam bisnes

al-lavendari said...

amin .. saya tumpang mengaminkan doa yang awak baca !

mamawana said...

Ya Zai,

Panas membahang, lepas mandi pun berpeluh. Siap berpakaian nak gi kerja pun berpeluh. Dlm tren LRT, Mnrail berhimpit2, berpoloh2. Zikir, salam selawat nak sejukkan jiwa. Masuk kerja 8.30 pagi sampai opis poluh bercucuran kat muka cam lari jogathon ajer. Huhuhu...

Kunang-Kunang said...

DiShah Alam ni pun panas betul. Baru bermula dari semalam hujan turun sekejap2. Alhamdulillah.

Mudah2an Allah turunkan rahmatNYA kepada kita semua.

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA