Sunday, November 22, 2009

BILA KELAB MALAM TERBAKAR





Gambar berikut adalah gambar yang diambil selepas operasi memadamkan kebakaran secara tiba-tiba di sebuah kelab malam di Thailand...Mengerikan!!! Inilah azab dan peringatan dari Allah yang sangat baik untuk umat-umat islam yang rajin mengunjungi kelab-kelab malam dan melakukan maksiat..

Artikel dipetik dari : http://destinasimu.blogspot.com

Share/Bookmark

30 comments:

a kl citizen said...

assalammualaikum zai

nauzubillahiminzalik

janganlah menimpa ke ats kita dan zuriat keturunan kita..ameen

Idalara said...

Salam zai..
sgt mengerikan..namun masih terlalu ramai yg tk sedar dn insaf..masih ramai yg alpa dan lalai..

MaizaC'Joe said...

Salam my lovely Sis Zai

Ya Allah takutnya.. mengerikan.. kuasa Allah.. ingatan darinya.. semoga kita sentiasa dlm lindungannya.. mudah-mudahan..


-maiza-

Werdah said...

Salam Zai.

Subhanallah. Memang mengerikan. Mudah2an menjadikan hati mereka (org2 Islam) yg suka berhibur melampau ni menjadi kecut dan segera bertaubat.

Kunang-Kunang said...

Dahsyat sungguh bila Allah murka. Semoga menjadi iktibar pada kita semua.

zaijb said...

salam k.zai,

Subhanallah... moga kita sentiasa dilindungi olah Allah.

Bila tgk gambar nie... terfikir lak macam manalah masa tue, diorg nak selamat kan diri dgn keadaan yg tersesak2...

ummi ziy said...

salam zai.
Subhanallah......
Gambar yang menjadi 1000 pengajaran kepada insan2 diluar sana yang suka kepada hiburan dunia.Terima kasih zai.

linda zasly said...

Ya Allah, itulah balasan Allah terhadap orang2 yang alpa dengan duniawi...tq

imanshah said...

Moga memberi keinsafan terhadap mereka2 yang gemar menjejaki kai ke tempat maksiat..

mantan said...

Memang patut begitu pun.

iqbalsyarie said...

memang ngeri...moga org2 yg berfikir dapat ambil ikhtibar..

maiyah said...

astaghfirullah.. kemurkaan Allah :)

Tirana said...

Macam tu punya dahsyat pun ada orang tak serik lagi...Entah apa yang seronok sangat di kelab malam tu ye..

ASYIQ said...

Mengerikan..

Moga kita dilindungi dr dosa ini....begitu juga dgn keturunan kita. Amiin.

Pn Kartini said...

Salam Dear Zai..:)
Sesungguhnya tidak terbayang di akal azab yg dialami mereka itu..namun azab lagi balasan api neraka di sana.....

Webmaster@Echam said...

Masya Allah... ngerinya...

atie said...

Salam Kak Zai..

Maaf lama tak ke blog kak zai.. subhanullah sungguh azab siksa yg diturunkan oleh Allah

sI tEDI said...

MasyaAllah...

um. masyitah said...

Salam Zai
Nauzubillahiminzalik
Ya Allah ngerinya

INTAN RH said...

Salam Zai, tu mmg peringatan utk kita semua.

Cikgu Ibrahim said...

Gambar ini adalah peringatan dari-Nya.

ijoks2009 said...

Atas dunia lagi dah kena bakar,
di akhirat lagi teruk.
to kak Zai, ada sesuatu yg istimewa untuk akak di blog saya.
http://ijoks2009.blogspot.com/2009/11/hadiah-untuk-folower.html

wanshah said...

masyAllah..

LotsOfLove-Pearls said...

Oh My God..

Mintalah dijauhkan semuanya..

wanshah said...

smalam tengok cite jennifers body mmber rumah download. dalam tu ada scene kelab malam terbakar. teringat entry kat blog kak zai nih. na'uzubillahi minzalik.

ميزان said...

benar itu lah peringatan dan petunjuk allah kepada ummat islam agar bertambahnya keimanan,kepada yang alfa agar kembali,semua itu adalah bukti dimana allah subhanahuwataala maha pengasih dan maha penyayang,maha pengampun maha mengetahui setia sesuatu itu,cuba kita renungkan,dimana kita sekarang,terlalu banayak pertunjuk yang telah di gambarkan.
استغفر الله العظم

hamba said...

Ya Allah... macam manalah akhir hayat kita nanti... moga dianugerahkan husnulkhatimah... InsyaAllah

Anonymous said...

Salam,

Insaflah wahai sekalian manusia!

Abihaiqal said...

Salam,

Insaflah kita sekalian,Janji Allah itu Benar!

Anonymous said...

salam....
itulah peringatan untuk hambanya yang mahu berfikir tentang larangan dan seksaan Allah....

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA