Sunday, November 1, 2009

NGERI - PADAH PEDANG SAMURAI

Gaduh Guna Samurai

Pernah tengok orang kena tetak dengan pedang samurai. ????.

.Mungkin gambar-gambar dibawah adalah gambar yang mengerikan..tapi dengan gambar-gambar dibawah mudah-mudahan memberi lebih keinsafan kepada kita bahawa hidup ini sangatlah singkat....dan apa yang dilihat didalam gambar ini tidaklah sengeri azab yang dijanjikan oleh Allah SWT kepada hamba-hambanya yang kufur di padang Mahsyar nanti...apalah sangat ngerinya gambar dibawah dibandingkan dengan azab Allah SWT yang maha dahsyat di sana nanti..

knife-fight-1

knife-fight-2

knife-fight-3



Share/Bookmark

22 comments:

zaijb said...

salam k.zai,

best nyerr gambar nie...
saya pernah berdepan kes2 yg sebegini...
jari2 tangan hampir terputus... itu belum bab kulit kepala tersiat...
kebykkan kes begini disbbkan bergaduh atau kes samun...
so berhati2lahh kemana kita pergi.

sI tEDI said...

aduhai.. ngeri lah pulak tgK!

a kl citizen said...

assalammualaikum

kalau dah nama pun bergaduh kan...
tahu nak lepas marah je, kan..

a kl citizen said...

assalammualaikum

kalau dah nama pun bergaduh kan...
tahu nak lepas marah je, kan..

Abd Razak said...

Tak sanggup tgk lama2

Werdah said...

Salam zai,

Nyilu menengoknya.. org yg menanggungnya lagi lah kan!

Bila Zai kenang ttg siksa di sana nnt.. uh lagilah ngeri!! terasa meremang bulu tengkuk...

~0~ said...

seramnya...xmo gaduh2 da

- jinggo - said...

kak zai.
takutnya tgk
saya masa kecik tgk orang sembelih ayam pun takut...
kalau macam ni..................

ambil pengajaran.

imanshah said...

Macam potong ikan saja ye,,ngeri betol

maiyah said...

nyawa manusia takde makna bg mereka, tapi mmg tak lalu nak tgk

abu muaz said...

kenapa tak ditetak sampai putus terus.

syahbandar87 said...

mula2 rasa ngeri jgk tngk tp lps beranikan diri dan lawan perasaan ni jd x rasa pape pulak..pelik jgk.akak x gerun ke tngk.akak kn perempuan.hehe

tinta kasturi said...

huh..dahsyat

atie said...

Salam Kak Zai...

manalah kak zai dapat gambar nie.... menakutkan....

anak muallaf said...

Salam zai,
Kita kena kembali kepada ajaran al quran dan as sunnah..bila terlampau marah inilah padahnya..marah tu kerja syaitan..
bergembiralah syaitan apabila umat muhammad bergaduh..bergolok..berparang..

relevan said...

Mengerikan ni..macam hidup lagi orang yang dalam gambar ni..

Muhd Suhaily said...

Memang ngeri...

Apalah hikmahnya dia kena sedemikian? Hikmah di dunia dan di akhirat, dunia pun ada balasan akhirat pun ada pembalasan. Moga ringanlah beban yg ditanggungnya nanti...

kk said...

Ya Allah,Sungguh Dasyat...Atas sebab apa mereka berperang ni ye?

zai said...

Salam Zaijb..

Benar tu..elakkan pergaduhan agar tidak terjadi perkara sebegini kerana apabila nafsu menguasai akal selalunya kita jarang dapat berfikir dengan waras dan akibat dari tindakan itu.. kena banyak bersabar..betul tak ?

zai said...

Salam Syahbandar..

Kak Zai sebenarnya dulu sangatlah penakut tapi beranikan juga tengok gambar2 macam ni sbb kak zai ingin menjadi seorang yg berani dan menjadi srikandi islam yang tidak takut mati dan turut berjuang dijalan Allah bila tiba masanya...kalau takut dengan gambar2 macam ni bererti nanti kita boleh lemah akidah apabila menerima tekanan atau siksaan..

Harap2 kak zai akan terus istiqamah..Islam itu syumul dan islam itu Ad-Din dan kita hendaklah sentiasa bercita-cita utk mati syahid dijalan Allah.

Hajah Nafisah bt. Haji Md. Noor said...

tq singgah blog. Salam perkenalan. dpt byk info dr blog ini. semuga sentiasa dilindungi Allah dan dpt menghasilkan byk bahan baru utk tatapan dan pengajaran.

Yuki said...

sakaratul maut sakitnya setara 300 kali sabetan pedang, kata Nabi Muhammad,

dan bagi para syuhada/syahidah, tebasan pedang di leher cukuplah sebagai ujian keimanannya


yeah,,,,

itu sedikit hal yang saya tahu dari Nabi Muhammad,

moga2 kita termasuk yang diberi syafaat olehnya di hari akhir nanti

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA