Thursday, November 12, 2009

PELIK TAPI BENAR

Melihat semua gambar-gambar ini, timbul banyak persoalan diminda betapa kehebatan akal yang dikurniakan oleh Allah kepada hamba-hamba yang dikehendakiNYA...betapa kadang-kadang tak terjangkau dek akal bagaimana mereka mencipta rumah ditempat yg begitu sukar dan seakan mustahil untuk dibina ditempat-tempat seperti itu tetapi tetap benar-benar mampu dihasilkan dan hasilnya sangat mengagumkan...SUBHANALLAH !!!!













Share/Bookmark

21 comments:

maiyah said...

mmg unik gmbar ni.. betul ke tapi sy gerun bila dok dlm umah yg celah batu tu :)

sonata anak kancil said...

di manakah tempat2 ini? pelik2....

iqbalsyarie said...

kaum terdahulu lagi hebat teknologi senibinanya... =)
tapi sekarang tinggal runtuhan aje selepas diazab Allah..

Werdah said...

Salam Zai,

Allah mengurniakan akal fikiran serta bakat kpd manusia, tinggal lagi manusia itulah yg berusaha utk menjadikan semua tu realiti. Tanpa pertolongan Allah semuanya tak terjadi.

Zaman Nabi Shuaib, kaumnya membina rumah dgn mengukir batu gunung dan tinggal di dalamnya, sungguh cantik senibinanya.. mereka juga mengukir lembu seolah2 lembu tu hidup namun mereka enggan menurut ajaran Nabi Shuaib.. Allah keluarkan unta dp celah2 batu.. dibunuhnya unta itu oleh kaumnya lalu Allah binasakan kaum nabi Shuaib.

Abd Razak said...

Salam kak...

Dunia kini tak hairan adanya gambar seperti ini, ada kemungkinan diubah menggunakan software photoshop atau lain-lain software yg membolehkan ia menjadikan gambar pelik & cantik yg akak muatkan dlm n3 kali ini...

kakcikseroja said...

Apakah ianya benar-benar ujud atau mainan 'tangan dan minda' semata-mata? Wallahuaklam..

abu muaz said...

Betul ke ia wujud? Saya samalah macam kakcik KON PIUS sakang ni.

Pn Kartini said...

Salam dear..:):)
Tertanya2..kukuh keee struktur rekaannya...ermm..:):)Jgn runtuh dahhh lee..:)

LanaBulu said...

Rasanya gambar ni ..? khayalan pereka seni je kot..

KUNTONG said...

Sesuatu kenyataan yang dihasilkan dari kegigihan dan keazaman manusia.

Webmaster@Echam said...

Pada saya gambar ni hanya editing semata-mata TAPI yang mengedit gambar ni memang terer lah... respek..

DIARI PKGMEN said...

Keagungan Allah dan sebagai hamba yang bertaqwa kita perlu menginsafinya

~ana SoLehah~ said...

waaaaa....

tiba2 ana terfikir cmna mereka buat rumah tu..?

AiE bAhRi said...

Kagum dngan kehebatan orang dahulu..Inilah kehebatan yang dikurniakan kepada manusia.manusia boleh tinggal di mana2 sahaja. Bermaksud tiada alasan untuk manusia tidak melakukan solat walau mereka berada di pelusuk mana sekalipun.

relevan said...

Salam Zai..
Masih tak ada lagi yang berani buat rumah atas langit..

LotsOfLove-Pearls said...

Memang pelik..

Hebat!

tinta kasturi said...

gambar2 ini mengingatkan saya kpd sebuah firman Allah :

"Dan kamu pahat sebagian dari gunung-gunung untuk dijadikan rumah-rumah dengan rajin"(26:149)

subhanallah!

Idalara said...

salam zai
mng sgt menakjubkan andai ia benar2 ujud..mungkin tiada yg mustahil..mungkin juga hnya teknik atau ilusi semata..

a kl citizen said...

assalammualaikum

pelik, ajaib...tapi benrkah?

Daud Mili said...

gambar edit nih....tapi editornya sgt kretif...berfikir di luar kotak...~

wan said...

mengarut jer!!! suma ni gmbr tipu semata2..

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA