Thursday, May 28, 2009

Laa..ada plak dah !!!!



Aku rasa kelakar lak bulan nie, sbb tjumpa dgn byk kawan2 aku yg baru jer lepas beranak, baby diaorang pun masih baru belajar nak meniarap dan baju mengandung pown belum sempat lipat masuk dalam kotak balik...tau2 dah pakai baju tu balik..bila aku tanya seme ckp ....x sengaja, x plan., x sangka dan mcm2 x lagilah...tapi yg best semenya punya alasan yg sama..(dah g klinik dah atau dah g farmasi dah minta ubat tapi seme doktor dan kat farmasi tu suruh tunggu datang bulan dulu baru mai ambil ubat....) hmmm..korang pun faham2 jela kan kalau dok tunggu mai bulan ni, dari sebulan ke sebulan sampai 3 bulan, x datang2 gak...last3...p check doktor cakap tahniah baby puan sihat...... hehehe..apo nak dikato layi....bukan salah ibu mengandung..betul x ..??? ada sorang kawan aku tu lg kesian, siap kene marah ngan laki dia plak sbb x mkn ubat..ada ke patut isteri jer disalahkan...bodo niiiiiii !!! apa pun alasannya..jgn sesekali merasa sedih dan bersalah klu termengandung tu ...sbb rezeki tu kat yang Maha Kuasa..Dia lebih tahu... kerana setiap insan tu bila lahir jer kedunia..ALLAH dah tetapkan perjalanan kehidupannya x kirela rezeki ke, ajal ke, jodoh ke semenya dah tertulis...so anak2 pun adalah satu rezeki dan amanah yg sgt xdak ternilai buat kedua ibu bapa kerana merekalah penyambung episod kehidupan kita yg seterusnya..Kalau ada yg dah terlajak perahu tu...jgnla plak bila dah bawa sampai cukup bulan..bila lahir jer ke dunia ..dibuang merata2 plak..sedih sangat2 bila aku baca paper atau dgr mana2 siaran berita berkenaan kisah buang bayi ni...Binatang yang Ganas pun tau sayangkan anak..ini kan pula manusia yg Allah bagi akal fikiran..Inilah yg dikatakan Syaitan yg Bertopengkan Manusia...Itulah dalam al quran dah tentukan jenis2 hukuman utk org yg buat maksiat ni ...tentula ada sebabnya knp hukum2 tu dibuat..haa...sbb nak kekang masalah mcm nila..tapi tula...manusia tetap manusia..Hukum Tuhan dipandang sepi..hukuman dunia yg ntah ape2 jugak diterajui ..hmmm...foreverla masalah ni x kan selesai...!!!!!! Apapun ikut suka korangla.. aku pun x boleh la nak komen byk2 sbb aku pown anak dah selori...Dua Kali Lima Lima Kali Dua...
******************************************************************************

Share/Bookmark

2 comments:

~Hamparan Hatiku~ said...

ermmm,btol tue...i setuju2x...bukan salah ibu mengandung ok...~~lalala

zai said...

hehehe...tu namanya excident tu..

rezeki..tp smlm tgk brita kes buang bayi siap soh tanamkan...iskh3...

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA