Friday, May 8, 2009

~~SELAMAT HARI IBU~~~

Hari ini aku cuti..ada beberapa perkara yg perlu kulakukan. Salah satu tujuanku adalah utk ke Penang bagi menyusun semula pinjamanku dgn pihak bank krn kegawatan ekonomi, aku dan suami turut merasa tempiasnya..maklumla suamiku cuma bekerja kilang...jadi bila kilang krg bisnes..OT pun kurang..so jadi wang dikocek turut berkurangan..dan akibat dari itu ia turut membantutkan byk rancanganku dan suami..bisnes MLM yg kujalankan juga krg menggalakkan jadi apalagi..sblm aku karam..baiklah aku dan suami pergi berbincang dgn pihak bank utk menyelesaikannnya alhamdulilah..syukur pada Allah krn dipermudahkan semua urusan dgn lancar... segalanya selesai jam 12 tengahari tadi...kesian suamiku yg baru pulang dari shift malam terpaksa menemaniku kesana kemari..bukan aku x boleh pergi sendirian tapi malas pula rasanya nak memandu kereta sendirian ke penang...semalam sebelum tidur aku sempat sms pada suami mengajaknya mengikutku ke penang pada pagi ini..alhamdulilah bersyukur aku kpd Allah krn suamiku sgt sporting dan bertimbangrasa...jarang benar permintaanku ditolaknya..apatah lagi kalau bab pergi jalan2 makan angin dgn anak2..ajaklah kemana2 jua pasti suami aku hny menurut saja..yg penting kata suamiku bagitau awal2 supaya mudah dia nak mengambil cuti dan merancang hal2 kerja dikilangnya..sesekali terfikir jgk aku tntg perananku didalam keluarga..aku x ubah spt perdana menteri yg mentadbir dan suamiku pula adalah sultan yg hanya akan menandatangani apa2 jua memorandum utk persetujuan..mmg aku sgt bersyukur memiliki suamiku yg digelar dgn gelaran "pak aji" ditempat kerjanya..x tau pulak knp kwn2 dia memanggil begitu..sesekali bila aku menalipon kekilang aku pulak yg digelar "mak aji"..hehehe..suka juga aku..manatau masin mulut korang..jadilah aku dan suami betul2 haji dan hajjah satu hari nanti..Amin !!!! aku kerap mendengar rungutan dari ramai isteri2 yg mengadu betapa sukarnya utk mengajak suami mereka utk berbincang dan meminta pertolongan..adakalanya segala tugas terpaksa dilakukan bersendirian..simpati aku mendengar rungutan mereka..WAHAI PARA SUAMI..XDAK SEMUA ISTERI BERSIKAP MATA DUITAN DAN MENGIMPIKAN YG BUKAN2 DARI PARA SUAMI.Aku percaya masih ramai wanita yg iklas menerima suami mereka dengan seadanya dan hanya inginkan sebuah perhatian dan kasih sayang dan sifat tolak ansur didalam berumahtangga...andainya sesebuah keluarga itu kaya dgn kasih sayang dan mengamalkan kehidupan sebagai muslimin sejati..aku percaya dgn sendirinya Allah akan memberi limpah rahmat dan rezeki..dan pastinya setiap masalah juga akan menemui jalan penyelesaiannya...Mudah2an kita semua diberkati Allah sepanjang masa...buat ibu2 dan bakal ibu yg menyambut hari Ibu..aku ucapkan SELAMAT HARI IBU...SEMOGA ALLAH MERAHMATI SEMUA IBU2 DI DUNIA INI..

***********************************************************************************
sesungguhnya tangan yg menggoncang buaian juga boleh menggoncang dunia...tapi yg x bestnye...kaum wanita juga merupakan penghuni NERAKA yg teramai..nauzubilah..doaku setiap detik dan waktu..moga2 aku bukan salah seorang dari penghuninya...Ya Allah kau ampunilah segala dosa2ku..amin !!
Share/Bookmark

No comments:

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA