Tuesday, May 5, 2009

~ NERAKA DAN KAUM WANITA~~


Aku sering terbaca dimana2 buku dan hadis bahawa kaum wanita adalah merupakan kaum terbanyak menghiasi NERAKA..antara penghuninya adalah para isteri yg derhaka pada suami, xdak bersyukur dgn suaminya..dan sering mengungkit2 dan menyakiti para suami dgn kata2 berbisa yg adakalanya lebih tajam dari hujung pedang..Memikirkan perkara itu aku menjadi gerun teramat sangat dan pasti berderaian airmataku memikirkannya krn aku sendiri turut xdak terlepas berbuat begitu sekali sekala..dan apabila kusedar barulah aku beristghfar dan memohon ampun dari suamiku yg sentiasa berlapang dada memaafkanku..sesungguhnya aku hanya srg insan yg lemah yg xdak terlepas dari noda dan dosa.. Berbicara tentang LELAKI INI betapa aku merasa begitu bersyukur dgn kurniaan Allah kepadaku yg jarang2 kusyukuri nikmatnya selama ini..Betapa suamiku begitu mengasihiku dan anak2 kami, betapa suamiku sgt penyabar, betapa suamiku sentiasa berada disisiku disaat aku tegak berdiri maupun rebah kebumi..betapa suamiku srg yg taat beribadat..dan betapa lengannya menjadi bantalku setiap malam..dan betapa dada bidangnya sering menjadi tempatku bersandar.. betapa bertuahnya aku mengenangkan semua itu disaat ramai wanita2 diluar sana masih tercari2 cinta hakiki...buat suamiku nan tercinta, terima kasih xdak terhingga diatas kasih sayangmu dan diatas kesediaanmu utk bersamaku disaat susah dan senang...DOAku panjatkan setiap masa dan ketika moga2 jodoh kita akan terus berkekalan dan biarlah aku kekal menjadi isterimu dunia dan akhirat...AMIN..
Share/Bookmark

1 comment:

Ariff Budiman said...

Benar. Bersyukur dan bergembiralah dengan pasangan masing-masing kerana hak Allah akan diambilnya kembali. Ketika itu kita akan merindui akan kehilangannya. Hanya kenangan silam yang indah saja yang berkekalan. Nikmatilah ia. Rindunya aku pada arwah isteriku

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA