Wednesday, May 6, 2009

~~DOA SEORANG IBU~~~

Malam ini terasa begitu sepi...begitu sunyi tanpa riuh rendah suara 4 orang anak2ku yg tinggal diasrama maahad tahfiz..anak bongsuku adam telah lama dibuai mimpi selepas magrib tadi mungkin keletihan kerana bermain sepanjang hari dirumah pengasuh...suamiku pula telahpun ketempat kerja utk shift malam..alahai tinggallah aku berseorangan dirumah ini melayan perasaan...diam x diam telah 15 tahun aku hidup berumahtangga selama itu byk pahit maung yg telah aku dan suami harungi bersama-sama..Aku bersyukur pada Allah kerana mengurniakan suami yg sgt baik dimataku dan anak2 yg kurang memberi masalah kepadaku malah aku sgt bersyukur kerana kesemua anak2ku sgt memahami keadaanku yg berkerjaya dan sering sibuk dipejabat dan sering pulang lewat ke rumah... klu dulu aku mempunyai pembantu rumah utk membantuku tapi sejak pembantuku pulang ke Medan utk bercuti hari raya 3 tahun lepas sewaktu aku sedang sarat mengandungkan anakku yg bongsu ini dan xdak kembali aku dan suami mengambil keputusan utk xdak lagi mengambil pembantu rumah krn memikirkan anak2ku sudah mulai remaja dan boleh diajar utk hidup berdikari dan semenjak itu beban yg terpikul dibahuku semakin bertambah..terpaksa berkejar2 diantara waktu untuk bekerja dan juga masa utk bersama anak2 dan suami dan kemudiannya terpaksa pula melakukan kerja2 rumah, memasak, membasuh, mengemas dan sebagainya...aduh pada mulanya memang terlalu meletihkan almaklumlah sebelum ini 7 tahun aku mempunyai pbantu rumah..tapi aku redha menerima semua ini dengan tenang dan sabar..kini aku merasakan kehidupan keluargaku lebih baik kerana kemesraan keluarga lebih erat apabila masing2 saling membantu melakukan kerja rumah...cuma aku sebagai ibu biasalah mulut aku ni boleh tahan juga kalau berleter x ubah mcm radio buruk yg rosak hehehe..nasiblah anak2ku xdak pernah membantah setiap suruhanku..mungkin dah lali dengan ngomelan aku..wahai anak2ku..ibu hanya inginkan anak2 ibu menjadi insan yg terbaik diantara yg terbaik..x byk yg ibu impikan dimasa tua nanti, bukan harta yg bertimbun atau wang pemberian kalian..cukuplah klu kalian sering pulang menjenguk ibu dan ayah di kampung dan xdak lupa utk beribadat kepadaNYA dan jauhilah dari kesemua perkara yg dilarang oleh Allah . Seandainya satu hari nanti ibu memejamkan mata buat selama2nya..ibu mohon biarlah kalian yg mengepalai utk mengimamkan jenazah ibu dan juga membaca yasin dipusara ibu...doa ibu moga2 kalian akan menjadi para tahfiz al-quran satu hari nanti..SESUNGGUHNYA KEHIDUPAN KITA DIDUNIA HANYALAH SEMENTARA...
Share/Bookmark

No comments:

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA