Saturday, July 18, 2009

NAHAS KALAU BACA...



Alahai.....arini bangun kul 3 pagi konon nak buat sembahyang sunat tapi aku terpaksa sunatkan dulu TAG si Echam DAN si IDA MOY ni..

Mmg aku tak pernah buat keje mcm ni gak mcm A KL CITIZEN kata gakla.. Tapi terpaksa buat jugaklah kan... nanti kang diaorang mati tercelik atau tercekik ke nak salahkan aku pulak sbb tak sempat siapkan assignment ni bagi diaorang tengok..apa pun ...LAYANNNNN, !!!! ZZZAAASSS ...........

Dengar ni WEBMASTER DAN IDA MOY weyyy.......

1. Bekas kekasih saya adalah :
> seorang yang sensitif dan mudah menangis..sapa lagi kalau bukan suami aku...Mmg dah jadi bekas kekasihpun..sekarang jer dah jadi suami yg masih berbekas...

> Tak baik tau kenang bekas2 seme nie...tapi kalau ingat bekas tupperware yg bagi pinjam tapi belum bagi balik tu ..okla

2. Saya sedang mendengar :
> bunyi dengkuran suami dan anak2, maklumle..bangun kul 3 pagi semata-mata nak pikir benda nie...ada kat patut..

3. Mungkin saya patut :
> Buat sembahyang sunat..lagi bagus...

4. Saya suka :
> Bawak keta laju2....sbb pagi2 selalu lewat ke tempat keje sbb nak kena hantar anak g umah pengasuh dulu..hukhukhuk

5. Sahabat-sahabat baik saya :
> Geng kat opis la...

6. Saya tak faham :
>kenapa...Tun Dr Mahathir tak pilih saya jadi pengganti dia dulu, kenapa PAK LAH ???...TAPI dia kenal aku ker ?

7. Saya kehilangan :
> MASA dan DUIT ...setiap hari sbb kena bayar duit minyak keta, makan dan Tol stp hari ketempat keje...

8. Ramai yang kata :
> Saya bekas minah rempit sbb selalu bawak keta macam Formula One....Fitnnaahhhhhh tu !!!

9. Makna nama saya :
> Dalam Islam ....Yang bersih, suci dan Murni...

tapi kalau kat luar lebih kurang mcm produk SAFI lah..hehehe..

Kalau dalam bahasa suami saya....Yang Keras Kepala....betul ler ??? Kepala siapa yang lembik betul tak .....

10. Cinta itu adalah :

> Perasaan yang wujud terhadap seseorang atau terhadap sesuatu perkara yang disukai.. ada jugak yang kata ibarat KURAP...makin digaru makin sedap...tapi sori arrr...akak tak der kurap k..yang tu akak ciplak bahasa kat majalah GELIHATI yg akak baca tu...

11. Di suatu tempat, seseorang sedang :
> Lena dibuai mimpi...tak kesedao diri dah.. berdengkur sampai semput nafas nak mendengarnye,,

12. Saya akan cuba :
>Jadi isteri yang solehah dan bangun seawal pagi jam kul 4 pagi setiap hari...kalau bolehler...nak jumpa KEKASIH yang ABADI yg sering dilupakan oleh kebanyakan kita sbb terleka dibuai mimpi..

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud :
> Kalaulah aku KAYA.....berangan jerla sambil makan roti sapu kaya hari2..

14. Telefon bimbit saya :
> Memanjang tukar baru sbb selalu rosak..sekarang tinggal Nokia Sabun dan Samsung jer..paling terbaru anak bongsu g celup kat dalam air sbb dia komplen bising sbb bunyi tak berenti-renti terus ambik dan celup kat dalam timba bagi diam...hancuusssss hp aku..

15. Bila saya terjaga dari tidur :
>cium pipi anak yg umo 3 tahun tu..budak2 ni ada perfume sendiri yg harumannya tak puas2 dicium..

>cium bapak dia..kalau nak nahas la...

16. Saya paling meluat bila :
> bila suruh anak2 buat sesuatu dan kena repeat banyak kali....

17. Pesta/Parti adalah :
> bila ada orang jemput MAKAN-MAKAN...eeii best..selamat tak yah berasap dapur aku utk ari tu..

18. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah :
>kura-kura...sbb dah payah nak dapat tengok sekarang ni...

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
>masa umo 20an...hahaha PERASAN ABIH...bila dah anak 4 pown ada kwn ofis bagitau ada lelaki kirim slm dan nak berkenalan..sah..yang nak kenal tu dah takder sapa ndak dan rabun jauh...hehehe, aku dah kawin la weiii...

20. Hari ini :
> tak plan lagi nak buat apa...mgkin buat laksa jamu anak2 kot..

21. Malam ini saya akan :
> Mengadap my Laptop dan fikir entri baru...

22. Esok saya akan :
> g masjid lps magrib dengan suami....sbb ada usrah, sesekali kenala gak bermuhasabah diri kan.

23. Saya betul-betul inginkan :
> Anak-anak semenye berjaya dalam hidup dan menjadi Tahfiz AlQuran..kalau diizinkan Allah..insyaAllah.

24. Ketika saya lihat wajah saya di cermin pagi ini...
> Eeii...betul ke muka aku niee...awat huduh sangat...

25. Pusat Membeli belah atau arked permainan :
> Carrefour, The Sunway Carnival dan Mengkuang Dam...

26. Makanan barat atau Jepun :
> bila time makan cakap omputih atau cakap Jepun...tak kisah ler makan apa pun..bayangkan jer..

27. Bilik yang terang atau gelap :
> No hal punya ... Terang atau gelap kalau mengantuk aku tido gak..

28. Makanan Segera adalah :
> Bila kawan tiba2 belanja dan Roti Kering yang dah masuk angin...hehehe itu kes sbb tutup tin tak rapat lah tu..

29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang :
> Sabaq jela...

30. Siapa yang anda mahu TAG?

Orang yang baca ENTRI nie...hahaha...

dan bagi komen ...siapler korang...



Share/Bookmark

36 comments:

Tirana said...

Hehehe...saya dah jenuh jawab tag dulu..Sekali datang, dua tiga tag sekali..berpusing kepala nak menjawab..Kena jawab gak, kalau tidak, nanti orang kata kita ni sombong, tak sporting..hehehe..

Bapak said...

Bapak rasalah Kak Zai bukan bekas minat rempit tapi bekas girlfriend Micheal Schumacher..heheh

Dida... said...

Salam Kak Zai...

mmg x boleh lari.. saya pun kena wat gak dgn webmaster... tp tak tau bila nak wat... tgh pk nk jawab apa...

imanshah said...

Saya paling tak sukatag2 nih..haha

ZHARIF BADRUL said...

salam puan zai
ha nampaknya saya kena buatlah tag ni hehe...apapun seronok juga buat tag ni dapat tahu sisi kehidupan seseorang =)

Razak said...

Salam kak zai...kena buat ker kak? Hati masih rasa sedih atas kehilangan guru saya, hinggakan pagi tadi bila bercakap dgn jemaah masa kuliah subuh saya rasa sebak sgt hingga tak boleh bercakap

Leenoh said...

Salam.
Kalau pen ana masih ada dakwatnya, nanti ana jawab kalau tidak ana tulis dengan pensil atau sms.

a kl citizen said...

ha.. dah lega dah kan zai...
sama la cam saya.. pening memikir

PeNaRi LaUt said...

bnyak gak...soalan nih??bz body btul...hehehe

maiyah said...

salam zai sy ni baru dalam berblog ni jd mula2 x fhm mende nak tag2 ni.. jadi sy bantai apapon lah. tak yah buat lagi lah ek!.. yg kat blog sy tu untuk balasan seantero bloggors

zai said...

Buat Tirana..
hahaha..disebabkan Tirana dah biasa kena TAG..then i think i don't have to TAG u again kan..selamat dah kita lepas ni agaknya kan...

zai said...

Buat Bapak..
Alahai..kalau Michael Schumacher tu tengok muka akak yg dikatakan bekas kekasihnya nie mesti dia terjun gaung agaknye...hehehe

zai said...

Buat Dida..
Itulah kak zai pun pening bila kena TAG nie sbb tak pernah kubuat mcm nie sblm nie hehehe...apapun bagus juga..boleh kenal kita lebih mendalam lagi..

zai said...

Buat Imanshah...
You have been TAGGED...sila jawap soalan2 cepumas kat atas tu k...hehehe..sbb terasa bagus juga sesekali baru boleh kenal siapa kita kan..

zai said...

Buat Zharif Badrul..
Hehehe..adik pun kena TAG nie..jawap tau coz akak ni one of your future pengundi tau..hehehe..jawap jangan tak jawap..

zai said...

Buat Razak..
Bergenang airmata akak baca luahan rasa Razak, akak sendiri terasa sayu sangat bila setiap kali mendengar ada ULAMA yg meninggal..terasa spt semakin kurang org yg berilmu kat dunia nie

..it's OK..actually u r one of my favourite bloggers, klu oneday razak dah terasa OK jawap p lah kan..at least your fans out there lbh mengenali siapa pemilik blog PERJALANAN YG SINGKAT..

zai said...

Buat saudara Leenoh,
Saya suka baca komen2 sdr Leenoh kat blog2 en Zaidi Ali..saya percaya anda juga seorang yg sangat berilmu..oleh itu sy dah menjadi peminat anda....zai nak TAG awak juga..boleh kan..jawap k

zai said...

Buat a kl citizen..
Betul tu teacher...hehehe tapi baca jawapan teacher at your TAG mmg kelakar gile..mcm tak percaya u r such a good joker..not bad..

zai said...

bUAT pENARI Laut..
Haaa..i catch u..jawap k..jawap jangan tak jawap..dah kena TAG hehehe

zai said...

Buat Maiyah..
Saya pun peminat Maiyah..jadi i TAGGED U...jawap lebih2 pun tak per..hahaha

BUJANG SUSAH said...

Sebab dah baca kira terpaksa lam jugak TAG ni... alahai...

zaidi ali said...

Tag? Tag tu apa? Price tag? Tak biasa la tag-tag nie...eee bencilah main tag-tag nie. Runsing la.

abu muaz said...

Anak-anak zaman sekarang ni memang macam tu dia ingat kita ni sapa pegawai waran satu ke yang asyik bertempik dipadang kawad beri arahan?

Muhd Suhaily said...

Salam,

Wah...Bagus juga info yang seperti ini utk menyedarkan diri sendiri...

chimera said...

heheh... kelakar je akak ni heheh...
sape yg baca kena jawab ke ni kak?? alahhhhhhhh... tapi saya dah pernah buat dah tag ni dulu. kira selamatlah tu kan...

haha, hobi kita mcm sama pulak ya, suka memandu laju selaju-laju alam... time memandu memang tak ingat masa depan dah.. hahah

Anonymous said...

Pertama kali saya masuk web ini....terus terpikat. Saya pun suka bawa kereta laju....tapi time jalan tak sibuk atau pada jalan lurus....saynag juga nyawa bah, tapi kalau dah tekan 140km/j best nye...walaupun wira ku dah 10 tahun usianye....kereta yang paling seronok bawa....sebab tak ada hutang dah....

ZOOL@TOD said...

Saya belum baca lagi entri ni, jadi tak payah le buat tag ni... he.. he.. he..

Webmaster said...

Salam Kak Zai....

Hehhehe.. udah jawab yer... emmm.. Sangat menraik jawapan2 tu. Emm.. A++ jugak untuk akak tapi nak potong 1 + sebab lambab hantar... muahahhahahah....

zai said...

Buat Bujang Susah,
Terima kasih dik sbb layaannnn TAG akak...Macam tulah..

zai said...

Buat Zaidi Ali,
hehehe...ape2 yg ada TAG tulah..zai pun pening nak melayan kehendak kawan2 nie tapi whatever ambil dari sudut positif sekadar suka2 utk jalinan ukhwah sesama kita.

zai said...

Buat Abu Muaz,
Budak2 mcm tula..masih tak boleh nak fikir mcm kita nie yg jadi ibubapa ..tapi apapun fasa kehidupan kita ini ibarat putaran roda setiap orang akan melalui zaman bayi, kanak2, remaja dan dewasa..lama-lama mereka akan byk belajar nanti utk jadi insan yg lebih bertanggungjawap.. insyaAllah

zai said...

Buat Muhd Suhaily,
terima kasih krn sudi singgah dan beri komen..
Sesekali perlu juga ada gurau senda dalam kehidupan..betul tak...terlalu serius juga akan beri tekanan pada orang sekitar..so ambillah apa yg terbaik, buat dan berusaha utk jadi yg terbaik..

zai said...

Buat Chimera...
Hahaha..mmg dah selamat sbb akak dah baca tag adik aritu...mmg nasib kau baik ler labu..

zai said...

Buat Anonymous..
Laa..apasal jadi anonymous..tak dapatlah kita berkenalan dan jadi sahabat maya..mgkin satu hari nnti boleh tinggalkan nama blog utk akak add...boleh ??

zai said...

Buat Zool&Tod
Haa...dah kena TAGGED nie sbb dah komen...jawab my TAGGED tau..hehehe..tupun kalau sudila saja utk suka2

zai said...

Buat Webmaster..
Laa...teruk tau akak bangun awal2 sbb nak pikirkan TAG utk soalan2 ECHAM tu..ni nak kena rotan nie..apapun tak kisahla janji ada A ..hehe

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA