Saturday, June 6, 2009

~CARI CALON~

Aku mempunyai beberapa org kawan rapat yg telah bergelar ANDALUSIA...mmg sedih melihat perjalanan hidup diaorng sbb diaorang tu semenya berbudi pekerti yg mulia, lemah lembut berbudi bahasa dan mempunyai kerjaya yang baik tapi hanya nasib x yg mengizinkan utk mereka mengecap nikmat utk hidup berumahtangga..bukan x pernah bercinta tapi sering cinta mereka dipersia...ada yg dahpun bertunang tapi tup2 tunang menyepikan diri tanpa khabar berita, bila ditanya tntg tempoh pertunangan yg telahpun memakan masa sekian lama, tunangnya dgn mudah beri alasan belum bersedia krn msh punya byk tanggungjawap x terlaksana, emak sakit dan mcm2 lagi alasan yg aku rasa sekadar satu alasan kerana bukan ke ada kata pepatah "hendak seribu daya, x hendak seribu dalih" dan ada pula bila sedang enak2 dibuai cinta, baru tau kekasihnya suami org..pastu dapat pula halangan dari si isteri krn manalah ada isteri yg sanggup bermadukan.. tambah2 kalau isteri pertama, kalau jadi isteri kedua tu selalunya komen yg selalu kita dengar "kita kena redha dgn ketentuanNYA....jgn menidakkan hukum Allah tntg poligami dan sbgnya lagi.."...itu mmg betul, aku sendiri x menafikannya tapi berapa peratus sgtla akan ckp x kisah kalau suami nak kawin lagi... walau sehebat manapun iman seseorang isteri tu..pasti akan terguris juga jiwanya bila suaminya meminta utk kawin lagi tambah2 lagi klu ada yg hny tahu bhw dia sebenarnya telahpun dimadukan secara rahsia...apa pun aku ttp berdoa utk kawan2 aku tu moga2 diaorng akan tetap bertemu jodoh dgn lelaki yg baik2 juga satu hari nanti..walaupun entah bila niat diaorang tu akan dimakbulkan...jadi kalau ada anak teruna terlajak dan duda2 kat luar sana yg sedang mencari calon isteri tu..bolehlah contact aku yer...mana tau ada jodoh korang...mmg antara hobi aku cari jodoh kat orang lain..setakat ni aku dah berjaya jodohkan 5 pasangan smpai bkahwin..alhamdulilah !!!!

Share/Bookmark

8 comments:

ARIFF BUDIMAN said...

Memang betul zai. Bukan senang untuk berpoligami. lelaki perlu memikir semasak-masaknya andaikata untuk berpoligami. Contoh tunang saya sekarang. katanya sudah berbelas orang masuk meminang. Semuanya dah kahwin. Lalu dia menolak atas dasar tidak mahu berkongsi kasih. Dia juga menziarahi semasa kematian isteri saya. Saya nampak dia tapi tidak terfikir langsung yang pada suatu waktu dia akan menjadi isteri saya. Katanya dia menerima saya atas dasar kasih sayang yang saya curahkan terhadap arwah isteri. Kawan-kawan arwah isteri memang tahu sangat akan kasih sayang kami. Walaupun saya berpisah dengan isteri selama 8 jam kerana kerja namun kerinduan terhadapnya tidak dapat saya bendung. Merekalah yang mainkan peranan menyatukan kami berdua. Syukur kepada Allah zai.

zai said...

Mana2 wanita pun pasti mengimpikan srg suami sebaik en. Diman dan sy pasti En. Diman juga telah memilih yg terbaik utk masa depan rumahtangga. Semoga kekal hingga kehujung nyawa..

a kl citizen said...

it is a known fact that all the good guys will be taken first...yg tinggal yg berbaki tu tak ramai yang baik. doa byk2, Allah tunjukkan jalan... mungkin bermadu itu lebih baik, dan mungkin juga tidak..hy Allah yang mengaturnya.

zai said...

you r right teacher, not many good guys left anymore but i still hope i can still find one for all my frenz that still looking for a shoulder to cry on...

topect said...

t. you 4 ur support.

~Firsya~ said...

ermmm,btol jugak...sume wanita mengimpikan mempunyai suami...tp,xsemua bertuah...kerana jdoh itu Allah dh tetapkan,sama ada cepat or lambt

zai said...

kita sama2 doakan buat mereka kat luar sana yg masih bersendiri dan sedang mencari tu yer..moga2 cepat bertemu jodoh dan kekal bahagia hingga ke akhir hayat mcm sdr Ariff Budiman yg akan melangsungkan perkahwinan pada 13.6.2009..TAHNIAH

Anonymous said...

Kak,
Tolong carikan saya seorang wanita yang boleh dijadikan makmum saya siang dan malam. 0199823277.

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA