Sunday, June 14, 2009

JANGAN BERMAIN DENGAN API

Dalam entri yg lepas2 aku pernah bercerita tntg kisah sahabatku srg ibu tunggal yg sedang hangat dilamun cinta dgn lelaki yg dikenalinya melalui perkenalan cyber..aku pernah menasihatkan beliau supaya berhati2 dengan lelaki ini kerana byk cerita2nya mmg x masuk akal, tapi waktu tu sahabat aku tu tgh mabuk cinta, nasihat kawan2 macam aku manala dia nak dengar sangat, malah setiap kali bercerita tntg lelaki tu mak aii..mcm hebat giler lah lelaki ni..tapi aku jer yg susah nak percaya dgn citer2nya bukan disebabkan aku ni perasan yg aku ni an educated lady ke atau berdengki atau busuk hati kat sahabat aku tu..tapi aku rasa kat dlm dunia sekarang ni mmg payah nak jumpa lelaki yg baik2 dah skarang. kalaupun ada berapa peratus jer yg tinggal (mana2 cik2 abg kite kat luar tu kalau terasa kena batang hidung sendiri, jgn marah k, sbb aku tak maksudkan semuanya...).tapi tula yg baik2 tule yg cepat pulak meninggal...Tapi semalam tergerak plak aku nak tanya sahabat aku tu tntg status hubungannya dgn lelaki tu...dan at last dia pun mcm termalu dan terpaksa mengaku yg semua nasihat aku kat dia dulutu semenya benar belaka...dia cakap mula2 tu mmg lelaki tu nampak mcm baik tapi lama kelamaan dah mula nampak tembelangnya, cakap pun dah mula merepek2 dan mula nak mengikis duit kawan aku tu..hmm..itula..aku pun tak faham dgn sesetengah manusia ni, selalu dah terhantuk baru nak tergadah..nasib kawan aku tu cepat sedar, klu tidak tak taulah apa ending story nye tu...pastu suami aku cite plak kat tempat dia keje, ada plak kawan2 dia yg kebanyakannya suami orang ni sedang membuat perancangan meja bulat untuk tambah lagi satu..sbb kata diaorang kesian byk anak2 dara dan mak janda yg tak terbela nasibnya...Dengar cite tu mcm hati diaorg ni mulia sgtla plak, konon2 nak jadi HERO..tapi ending story tu plak yg aku x berkenan tu, target diaorang cuma nak cari pompuan yg kaya-kaya jer...so faham2 sendiri la kan apa maksud yg tersirat dan tersurat tu yg sebenarnya...bukan nak tolong iklas sebenarnya tapi nak lepaskan beban kat bini mudalah tu...agaknya itulah antara sbb banyak sgt yg bercerai berai skrg ni. SO KAUM POMPUAN SEME YG BERSTATUS ANAK DARA @ JANDA TU HATI2 K..takut terkena jerat jantan kasanova macam ni...

Share/Bookmark

5 comments:

DEPU-DEPU said...

Salam...cerita anda membuatkan saya berfikir panjang.!!! semoga menjadi pengajaran yang berguna.

zai said...

Org perempuan dlm hati diaorng ni penuh dgn kasih syg sebenarnya. Beruntunglah klu dpt pasangan yg baik-baik, tapi kalau sebaliknya tu kenala plak muhasabah diri kat mana silapnya kan..Rasa2nya x ada manusia yg sempurna yg penting kena saling menerima kelebihan dan kekurangan msg2.wallahualam..

kakpah said...

nasihat yang berguna untuk renungan bersama. Kadang-kadang perempuan perlukan seorang lelaki yang dapt memenuhi kekosongan jiwa. Bagi yang tak bernasib baik, alam syber nilah tempat mencari dahan untuk berpaut. Masalahnya susah nak tahu hati budi seseorang hanya dengan perantaraan seperti ini.
Nasib nasiblah ye zai.. Ada dapat yang baik, elok daan beranak pinak. Ada yang nak mengikis harta yang ada pada si perempuan. Apa-apa pun bak kata zai, kenalah hati-hati.

a kl citizen said...

mmm...setuju, setuju...

iman rahman said...

I like it this really good information
Vimax Canada
Vimax pills
Obat perangsang wanita
Boneka sex ful body
Obat Vimax
Meizitang Botanical
Herbal Slim
Vimax oil
Semenax
Vimax asli
Pelangsing tubuh alami
Obat pelangsing alami
Celana Hernia
Selaput dara buatan
Obat kuat malang
Vakum pembesar penis
Vimax canada
Vimax
Viagra usa
Ciri Vimax asli
Foto abg bugil
Vimax Izon
Ciri ciri vimax asli
Harga vimax asli
vimax asli Testimoni vimax
Pembesar penis alami
Dildo vibrator
Red cialis viagra
Obat kuat pria
Vibrator lidah getar
Obat pemutih kulit
Obat pemutih gigi
Dildo getar
Alat masturbasi wanita
Vimax Asli Canada

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA