Tuesday, June 2, 2009

KESIAN DAN GERAM

Kesian kat suami aku..sejak akhir2 ni tayar moto dia asyik pancit jer bila lalu kat jambatan Pulau Pinang...aku rasa sejak minggu lepas dah 2 kali tayar dia pancit..bila periksa tengok wah bukan main panjang lagi paku terpacak kat dalam tayar tu..haiii....entah siapa punya kerjala yg suka sangat nak menganiaya org len ni...Aku tau ni seme mesti kerja mamat2 x bertauliah yg nak cari duit sampingan kat atas jambatan tu..kalau satu moto tukar tayar ingat murah ke..RM15 malah kadang2 caj sampai RM25 pun ada....itu kira waktu siang, kalau kena waktu malam dan tengah malam lagilah harganya melambung tinggi....tapi itu dah kira cari rezeki cara menipu namanya tu...mmg menyakitkan hatiku sbb dah banyak kali juga benda tu jadi kat suami aku..Aku harap pihak Plus lebih prihatin dan lebih kerap lakukan rondaan dan buat checking yg terperinci kat atas jalan atas jambatan tu..kesian kat penunggang2 motosikal yg dok berulang alik dari Seberang ke Pulau Pinang tiap hari tu..dahla gaji x mahal manapun nak kena pulak bayar caj tambahan kat mamat2 penyamun tarbus tu....eeiiiii...geramnya aku !!!!

Share/Bookmark

2 comments:

ARIFF BUDIMAN said...

Pengalaman saya atas jambatan ni memang banyak juga since kerja dari tahun 1999. pancit atas jambatan dah jadi lumrah. Yang hairannya cepat pula depa sampai. Kalau waktu malam terkopak la RM25. Pernah satu ketika tayar motorsikal nak terkeluar. Depa mai repair pakai screw kita sendri kena charge RM15. Memang geram time tu tapi nak buat macam mana panggilan pulang amat kuat sekali

zai said...

itula yg buat saya geram...x kanla x ada jalan penyelesaiannya, senang2 jer diaorng tu nak kenakan org..pihak PLUS pun bukannya x tau sbb masalah ni bukannya baru...patutnya kena letak CCTV dan tingkatkan pengawasan kat kawasan2 mcm tu..

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA