Monday, October 26, 2009

KISAH MISTERI PESAKIT MATI HARI JUMAAT

Pernah diceritakan bahawa terdapat sebuah hospital di utara semenanjung yang mempunyai sebuah sebuah katil di wad ICU yang mana kesemua pesakit yang ditempatkan dikatil tersebut pasti akan mati pada hari jumaat dan masa kematian pesakit juga tidak jauh berbeza iaitu antara waktu 9.00 pagi hingga 12.00 tengahari. Kejadian ajaib tersebut menjadi tandatanya kakitangan pihak hospital kerana semua pihak mulai membuat pelbagai andaian dan menyangka bahawa terdapat makhluk halus yang menghuni dikatil tersebut yang menyebabkan kesemua pesakit pasti meninggal pada hari jumaat sekiranya ditempatkan dikatil tersebut.

Setiap pesakit yang ditempatkan disitu pasti akan meninggal pada setiap hari Jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka Perkara ini sangat membingungkan para doktor...

Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut...mungkin makhluk halus ada menetap disitu. Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya.. . beberapa org doktor bersiap sedia untuk mengenalpasti penyebab kepada kematian di katil tersebut yang mana pada ketika seorang pesakit lelaki muda yang sedang tidur...

Beberapa doktor memegang Yassin dan Quran sebagai persiapan menghalau makhluk halus.. Masa berputar... pukul 08:00am..08:30am sehingga jam 9....00 am ...

tiba-tiba.... .....

Pintu bilik ICU itu terbuka.... Kemudian masuklah Makcik Timah Seorang pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari jumaat.. Makcik Timah masuk... mendekati katil keramat tersebut.... dan terus mencabut.... soket elektrik untuk alat bantuan pernafasan pesakit yang berada bersebelahan katil pesakit dan terus meletakkan soket vacuum cleanernya dan meneruskan kerja beliau untuk mencuci lantai bilik.....

Itulah kisah misteri yang masih menjadi sebutan sehingga kini..mulianya kerana pesakit dipilih untuk mati hari jumaat oleh Makcik Timahla yang punya kerja..



Share/Bookmark

39 comments:

hai said...

hehehe..patutnya entri ni patut publish pada ari jumaat jugak...sabo je la makcik Timah!!!

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Kak,
Mcm nak senyum pulak..
Adeh..

endiem said...

salam..
sian pesakit tu..mencungap cungap semasa makcik timah vacuum lantai..

relevan said...

Salam Zai..
Macam dah agak dah cerita ni..dan macam pernah ku dengar..tapi dimanaa yaaa...

zaijb said...

hahaha... lawak betul lahhhh.... mula2 baca dah suspen... betul ke begitu... sungguh menyeram kan... yealah, kat sini kalau pesakit nak mati pun kita dah nampak tanda2 nyer...
tapi citer nie menakutkan hehehe...
yealah bila dah di off kan mesin ventilator mati percuma jee pesakit tue... rupa2 nyer ada pembunuh misteri... hehe..

mamawana said...

lawak.... lawak...Heee

abu muaz said...

Makcik timah tu dituduh membunuh dengan tidak sengaja ke?

kakcikseroja said...

Salam zai...

pasal apa kakcik nampak blog ni macam 'kosong' je kat tepi2 tu???...

Abu Aiman said...

ish ish ish makcik timah nii...

OMARA said...

kakcikseroja,
kalau tak silap saya nampak macam semuanya ada di bawah... tak dak di tepi lagi.... mungkin pembaharuan dari Zai agaknya...

Hajah Nafisah bt. Haji Md. Noor said...

aduhai... suspen je... dah ajal mrk dah sampai mcm tu.

atie said...

Salam Kak Zai...

Cantik Templet baru... bling2 la....
n3 yg lepas tegang aje bunyinya yang nie lawak sikit ha..... senang hati ye... kak zai....

sI tEDI said...

kakzai : pernah baca cerita ni. tapi dah lama x baca.. masih rasa nak gelak lagi.. hehehehehe

Werdah said...

Salam Zai,

makcik Timah ni pun!! takkan macam tu sekali..

nahmy said...

salam zai...hahahahhha..aduss...cam nak pecah perut cute saya ni sbb byk terketawa baca entry u kali ni...weeell...laughter is the best medicine kan?

Abd Razak said...

Salam...:)

Lucu ceritanya...

ASYIQ said...

Salam Zai...

Akak dh penah terkena dah bila anak buah akak sampaikan cerita ni.

Memang lawak!!

anaklaut said...

hahahahaha..

sesekali kak zai wat lawak..gempak.

tq kak..

zai said...

Salam Hai..

hehehe..sbb dah tak sabo nak tunggu ari jumaat lambat sangat so zai publish kan awal2 sikit..layannnn jerla kan .. :)

zai said...

Dear LoL..

Dah nampak LoL senyum senget2 tu hehehe...

zai said...

salam endiem..

itula dok terbayang gak nie..mesti tercungap2 pesakit tu..patutla mak cik timah punya pasal..

zai said...

Salam Relevan..

Ala..sekarang semua pertemuan berlaku kat alam maya...jadi jumpa kat mana2 tu kutip jer la kan..heehehe

zai said...

Salam zaijb,

hahaha..itula kak zai pun suspen gak masa mula2 baca kisah ni dulu..pastu baru tergelak..alahai mak cik timah punya hal...selamba jer dia matikan suis tu erk..betul bendul betulla..

zai said...

Salam Mamawana..

hehehe....sekali sekala kena selit juga selingan, kang boring plak orang nak jengah blog zai ni.

zai said...

Salam Abu Muaz..

Kesudahan citenye makcik timah tu pun rasa2nya pun kena letak atas katil tu jugak kot sbb koma lepas terkejut tau diala pembunuh misteri tu hehehe..

zai said...

Salam Kak Cik..

Tadi masa kak cik menjengah blog zai, zai dok tengah wat renovation la tu..tak siap lagi..skarang baru siap sikit2..maklum la dah tua2 baru nak belajor cat umah hehehe..

zai said...

Salam Abu Aiman..

Terima kasih kerana sudi terbang menjengah dari jauh..salam ukhwah..

zai said...

Salam Mamu Omara..

Masa mamu tengok tu..zai baru selesai cat umah ..hehehe

zai said...

Salam Hajah..

Terima kasih kerana sudi bertandang dan beri komen..

zai said...

Salam Atie..

Itula sesekali kena juga layan entri2 camni kan..kak zai mmg mcm ni tak suka stress2 sangat.. :)

zai said...

Salam si Tedi..

Itula cite ni dah lama dengar tapi sesekali bila baca balik terasa lucu pulakkan..harap2 bukan adaptasi dari kisah benar..takutla kalau betul2 ada terjadi macam tu..nasib baik dia pilih nak vaccum ari jumaat.

zai said...

Salam Kak Werdah..

agaknya makcik timah tu orang kampung ori punya kot hehehe..naya jer kalau kena kat kita kan kak ?

zai said...

Salam Nahmy..

1st time...dengar cite Nahmy ketawa dengan perut cute..camne tu erk.???.perut tu pun gelak juga erk..anyway u are absolutely right...laughing is the best medicine to kill the germs in bad relationship situation..hehehehe

zai said...

Salam Razak..

Kak Zai tau Razak pun suka baca buku komedi kan ?

zai said...

Salam Asyiq..

Itula zai pun dah terkena la nie.sbb tu nak kenakan orang lain pula hehehe.

zai said...

Salam Anaklaut...

wah..baru 1st time kak zai terasa anaklaut ketawa gembira sbb selalunya bila melawat blog anaklaut sering kesyahduan jer hehehe..

Sesekali kita perlukan hiburan juga kan..asalkan tidak melalaikan apa salahnya betul tak ?

a kl citizen said...

assalammualaikum

kalau nak saman...saman hospital ke, atau saman makcik timah ni?

zai said...

Salam Teacher..

Kalau nak saman..tentulah kena saman orang yang pecah rahsia ni hehehe..

LotsOfLove-Pearls said...

Haha..
Senyum senget2..
kahkah..

TUAN RUMAH MENYAPA

TEMAN TAPI MESRA

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..

Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 suamiku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan xdak, yang disengajakan dan xdak, yang disedari dan xdak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin

AWARD DARI ANA SOLEHAH

AWARD DARI ANA SOLEHAH

award dari NURA

award dari NURA

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI A KL CITIZEN

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI KAK WERDAH

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI MAIYAH - THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI DIDA-THANKS

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI SYAHIDAH & UMMI HUMAIRA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI IENA

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI SAIFUN NIZAM

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI IDA MOY

AWARD DARI TIRANA

AWARD DARI TIRANA